Contargo Industriepark Frankfurt-Höchst brengt Nieuwe Zijderoute naar metropoolregio Frankfurt/Rhein-Main

Persbericht d.d. 14-04-2021

De eerste trein uit Jinan is aangekomen

Op de containerterminal van Contargo in het industriepark Frankfurt-Höchst is begin april voor het eerst een trein uit de Chinese provinciehoofdstad Jinan aangekomen. Ook de regio Frankfurt is nu verbonden met de ‘Nieuwe Zijderoute’. De komende weken zullen er nog veel meer treinen uit China in Frankfurt arriveren.

De containers doen er 18 tot 20 dagen over om per spoor vanuit Jinan naar Frankfurt am Main te komen. De eerste trein van spooroperator FELB kwam op 3 april stipt op tijd aan op de terminal van Contargo Industriepark Franfurt-Höchst. Hij bracht 44 containers (40 ft) mee met consumentengoederen uit China. Contargo verzorgde de overslag en het verdere transport naar de klant.

„Eindelijk is ook de Rijn-Main-regio aangesloten op de Nieuwe Zijderoute”, zegt Kawus Khederzadeh, managing director bij Contargo Industriepark Frankfurt-Höchst GmbH. „Veel schepen uit het Verre Oosten zijn overboekt en binnenschepen moeten in de westelijke zeehavens lang wachten op de afhandeling. De tarieven voor zeevracht zijn enorm gestegen en in de zeehavens komt men nauwelijks nog aan containers. Een aantal van onze klanten zoekt dan ook naar een alternatief. Dit wordt steeds dringender, aangezien de file op het Suezkanaal de komende weken haveninstallaties en verkeersinfrastructuur extra onder druk zal zetten. Een goed moment om over te stappen naar het spoor.”

Op de terminal in Frankfurt zullen voortaan niet alleen twee tot drie keer per maand treinen uit Jinan aankomen. De komende weken worden er treinen uit verschillende regio’s in China verwacht.

Met een jaarlijks transportvolume van 2,1 miljoen TEU behoort Contargo tot de grote logistieke containernetwerken in Europa. Contargo integreert het containervervoer tussen de westelijke zeehavens, de Duitse Noordzeehavens en het Europese achterland. Naast 24 containerterminals in Duitsland, Frankrijk en Zwitserland heeft het concern zeven vestigingen in Duitsland, Nederland en België. Contargo heeft eigen scheeps- en spoordiensten. De 1.158 medewerkers realiseerden in 2020 een jaaromzet van 513 miljoen euro:

2021_04_14_PB_CIFH_Zijderoute.pdf Tonen Downloaden

Waterpeil

16-06-2021

LWS information hier

Energietoeslagen

06-2021
07-2021

Meer informatie hier

05-2021
06-2021

Meer informatie hier

Copyright © CONTARGO. Alle rechten voorbehouden.