Transbox United gaat verder als Contargo Transbox

Persbericht d.d. 17-10-2019

Nieuwe naam in België

Antwerpen, 17. oktober 2019 – Voortaan is containerbedrijf Transbox United actief onder de naam Contargo Transbox. Hiermee profileert het bedrijf zich als onderdeel van het Europese containernetwerk van de Contargo-groep.

„Twee jaar geleden hebben wij de aandelen van United Container Transport in de joint venture Transbox United overgenomen“, aldus Michel van Meurs, regionaal salesmanager westelijke zeehavens. „Sindsdien hebben we onze dienstverlening in België verder uitgebreid en geïntegreerd in het netwerk van Contargo. Dit willen we met onze nieuwe naam naar buiten toe kenbaar maken.“

Contargo Waterway Logistics is sinds 2010 onder de merknaam Transbox actief in de Benelux. In 2014 werd samen met United Container Transport de joint venture Transbox United opgericht, die containervervoer per binnenschip verzorgt. In de haven van Antwerpen verbindt het bedrijf per binnenschip dagelijks alle grote terminals. Verder zijn er dagelijkse afvaarten tussen Antwerpen en Rotterdam. Ook in de haven van Rotterdam verzorgt het bedrijf intra-havenverkeer. Daarnaast biedt Contargo Transbox als onafhankelijk dienstverlener binnenvaartcontainervervoer naar Deurne en Wielsbeke in België en Valenciennes in Frankrijk.

Over Contargo
Met een jaarlijks transportvolume van 2 miljoen TEU behoort Contargo tot de grote logistieke containernetwerken in Europa. Contargo integreert het containervervoer tussen de westelijke zeehavens, de
Duitse Noordzeehavens en het Europese achterland. De onderneming heeft in Duitsland, Frankrijk en Zwitserland 24 containerterminals en zeven vestigingen in Duitsland, Nederland en België. Ze heeft eigen scheeps- en spoordiensten. De 1133 medewerkers realiseerden in 2018 een jaaromzet van 534 miljoen euro: www.contargo.net.

2019_10_17_PB_Contargo_Transbox.pdf Tonen Downloaden

Contactpersoon bij Contargo: Heinrich Kerstgens, Contargo GmbH & Co. KG, Rheinkaistraße 2, 68159 Mannheim, Tel.: +49 621 17825 276, hkerstgens@contargo.net

Waterpeil

12-06-2021

Kaub 335 +1

LWS information hier

Energietoeslagen

06-2021
07-2021

Meer informatie hier

05-2021
06-2021

Meer informatie hier

Copyright © CONTARGO. Alle rechten voorbehouden.