Een naam, twee locaties

Persbericht d.d. 20-12-2016

Rijn-Waal-Terminal wordt Contargo Rijn-Waal-Lippe

Emmerich, 20 december 2016 – Het containerbedrijf voor het Europese achterland Contargo versterkt zijn aanwezigheid langs de Neder-Rijn. De onderneming vergroot zijn aandeel in de Rijn-Waal-terminal, waarbij deze wordt omgedoopt tot Contargo Rhein-Waal-Lippe GmbH. Vanaf 1 januari a.s. gaat deze holding de containerterminals in Emmerich en Emmelsum exploiteren. De leiding komt in handen van Contargo, het haventerrein en de infrastructuur in Emmerich blijven het eigendom van het huidige Port Emmerich Infrastruktur- und Immobilien GmbH.

Contargo had tot nu naast Port Emmerich Infrastruktur- und Immobilien GmbH een belang van 37,6 procent in Rhein-Waal-Terminal GmbH. "Deze aandelen worden nu verhoogd tot 50 procent," aldus Konrad Fischer, co-manager van Contargo GmbH & Co. KG.

De terminal in Emmerich blijft hoofdlocatie van de nieuwe holding. Van hieruit worden centrale orders zoals dispositie en sales voor beide locaties georganiseerd. "Voor de klanten verandert er behalve de nieuwe naam niet veel," vult Heinrich Kerstgens, co-manager van Contargo GmnH & Co. KG aan. "Maar als onderdeel van een sterk verbond langs de Neder-Rijn kan Contargo Rhein-Waal-Lippe GmbH nu nog beter van het omvangrijke netwerk van de Contargo Groep met terminals en kantoren in zes landen profiteren."

Het management van de nieuwe holding wordt gevormd door Michael Mies en Ralf Gerlach samen. "Wij kunnen voortaan beide locaties samen in de markt zetten," vertelt Michael Mies. "Wij krijgen daardoor een betere marktpositie en voor onze klanten een kleinere kans op uitval". Reeds vóór 1 januari worden nieuwe werknemers voor de nieuwe taken aangenomen. Want er wordt gerekend op een verdere groei op de locatie: "Voor de terminal in Emmerich staat er een uitbreiding op stapel," bericht Michael Mies. "Op de oever tegenover het havenbekken moet er een derde containerbrug verrijzen."

De tweede terminal, die in Voerde-Emmelsum wordt uitgebreid, moet vanaf begin januari 2017 in bedrijf gaan. Deze zal eveneens over een trimodale verbinding via het water, het spoor en de weg beschikken. De planning is dat er op 46.000 m2 60.000 TEU per jaar zullen worden overgeslagen.

Over Contargo

Met een jaarlijks transportvolume van 2,3 miljoen TEU behoort Contargo tot de grote logistieke containernetwerken in Europa. Contargo integreert het containervervoer tussen de westelijke zeehavens, de Duitse Noordzeehavens en het Europese achterland. De onderneming beschikt in Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Tsjechië over 25 containerterminals. Op nog eens zeven locaties in Duitsland, Nederland en België is Contargo met een kantoor vertegenwoordigd. Bovendien exploiteert de onderneming eigen scheeps- en spoorlijnen. De 868 medewerkers waren in 2015 goed voor een jaaromzet van 405 miljoen euro.

2016_12_20_PB_Contargo_Rhein_Waal_NL.pdf Tonen Downloaden
2016_12_19_Contargo_RWL.jpg Tonen Downloaden

Contactpersoon bij Contargo: Heinrich Kerstgens, Contargo GmbH & Co. KG, Rheinkaistraße 2, D - 68159 Mannheim, tel.: +49 621 59007 184,

hkerstgens@contargo.net

Waterpeil

22-08-2019

Kaub 186 +19

LWS information hier

Energietoeslagen

08-2019
09-2019

Meer informatie hier

08-2019
09-2019

Meer informatie hier

Copyright © CONTARGO. Alle rechten voorbehouden.