Escaut Valenciennes Terminal is “extended gateway” van MSC in Antwerpen

Persbericht d.d. 23-02-2015

Contargo-schepen varen papierloos van Antwerpen naar Valenciennes

Bruay-sur-l’Escaut, 23 februari 2015: Contargo North France, uitbater van de multimodale Escaut Valenciennes Terminal, heeft van de Belgische douane de vergunning gekregen om als ‘extended gateway’ van MSC in Antwerpen te opereren..

Het is de eerste inlandterminal van Contargo die deel gaat uitmaken van het extended gateway-netwerk van MSC in Antwerpen. Dit is mogelijk dankzij een nauwe samenwerking tussen de betrokken douanediensten.

Tijd- en kostenbesparing

Importcontainers kunnen voortaan na het lossen bij MSC in Antwerpen zonder transitdocument per binnenschip naar de Escaut Valenciennes Terminal worden gebracht. Pas daar worden de douaneformaliteiten afgehandeld, wat tijd en kosten bespaart. Ontvangers met een erkend douane-entrepot kunnen de containers ook direct daarheen laten brengen. Dit geldt niet voor goederen die een veterinaire controle moeten ondergaan.

Nieuw platform

Contargo baat de Escaut Valenciennes Terminal sinds 1 januari 2015 uit en biedt hiermee een nieuw platform aan voor regionale verladers en expediteurs. De terminal heeft een overslagcapaciteit van 85.000 TEU per jaar en voldoet aan de ISPS-code. Contargo biedt vijf op- en afvaarten per week met een totale capaciteit van 500 TEU tussen de Escaut Valenciennes Terminal en de haven van Antwerpen. Hiermee is het bedrijf de eerste binnenvaartoperator in de regio Nord-Pas-de-Calais die zeecontainers vervoert. De doorlooptijd bedraagt 22 tot 30 uur, afhankelijk van de terminal. Daarnaast verzorgt Contargo vervoer per vrachtwagen of binnenschip naar andere havens in de regio.

Over Contargo
Met een jaarlijks transportvolume van 2 miljoen TEU behoort Contargo tot de grote logistieke containernetwerken binnen Europa. Contargo integreert het containervervoer tussen de westelijke zeehavens, de Duitse Noordzeehavens en het Europese achterland. De onderneming beschikt in Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Tsjechië over 25 containerterminals. Op nog eens zeven plaatsen in Duitsland, Nederland, België en Japan is Contargo met kantoren vertegenwoordigd. Bovendien exploiteert de onderneming scheeps- en spoorlijnen in eigen beheer. De 800 medewerkers waren in 2014 verantwoordelijk voor een jaaromzet van 410 miljoen euro.
Meer informatie vindt u op: www.contargo.net. .

Image attachment Image attachment

2015_02_23_PM_Contargo_Antwerp_MSC.doc Tonen Downloaden

Contactpersoon bij Contargo: Heinrich Kerstgens, Contargo GmbH & Co. KG, Rheinkaistraße 2, D – 68159 Mannheim, Duitsland, tel.: +49 621 59007 184, hkerstgens@contargo.net
Waterpeil

15-12-2019

Kaub 253 +39

LWS information hier

Energietoeslagen

12-2019
01-2020

Meer informatie hier

12-2019
01-2020

Meer informatie hier

Copyright © CONTARGO. Alle rechten voorbehouden.